23948sdkhjf

IC Companys sælger mindre tøj

Den danske modekoncern sælger mindre tøj, men bundlinjen vokser.
Det står trægt til med salget hos IC Companys. Den varme vinter gør det svært at sælge vintertøj. Det skriver epn.dk.

En faldende omsætning påvirker ikke indtjeningen hos modekoncernen IC Companys. Det fremgår af selskabets regnskab for andet kvartal af regnskabsåret 2013/14. Det skriver Berlingske.

Regnskabet viser en omsætning på 723,5 mio. kr. mod 734,3 mio. kr. i samme periode året før.

Men alt i alt er udviklingen acceptabel. Sådan lyder det fra selskabets administrerende direktør, Mads Ryder.

- Jeg er ikke glad og tilfreds. Glad kan du godt tage væk. Det er acceptabelt, når vi har oplevet den varmeste vinter i mands minde. Det gør det svært at sælge skitøj. Og vi har Mid Market-segmentet, som vi kæmper med. Når man tager de ting i betragtning, er det acceptabelt og respektabelt, at vi forbedrer vores indtjening, siger Mads Ryder til Ritzau Finans.

Turnaround virker
- I modsætning til øvrige år har vi fået stabiliseret Mid Market-divisionen på resultatsiden. Det viser, at den turnaround, vi har arbejdet på, virker. Omsætningen er bare ikke med endnu, men vi ser indikationer af, at den er på vej. Vores egne butikker klarer det rigtig fint i Mid Market, men salget til vores detailkunder klarer sig ikke godt. Det skyldes, at vi har skuffet dem år efter år, og det vil vare lidt, før de vender tilbage til os. Men der, hvor vi kan sælge direkte til forbrugerne, reagerer kunderne positivt, siger Mads Ryder.

Sidste regnskabsår blev der skiftet godt og grundigt ud i modekoncernens ledelse. Mads Ryder blev ny koncernchef med tiltrædelse den 1. august. Han afløste Niels Mikkelsen, som havde siddet på posten i fem år, inden han blev fyret. Det skriver Berlingske.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109